Georg Mohr matematikkonkurrence

Tags:

Del eventet på:

Georg Mohr matematikkonkurrence

I dag afvikles 2. runde af den landsdækkende matematikkonkurrence Georg Mohr.

Første runde blev afviklet i november, og de elever for hvem det lykkedes at få point nok, skal nu kaste sig over den endnu mere krævende runde 2.

hjemmesiden for Georg Mohr beskrives formålet med konkurrencen på denne måde:

Formålet med Georg Mohr-Konkurrencen er at stimulere interessen for matematik ved at udfordre de dygtigste elever med opgaver der i sværhedsgrad ligger ud over det de møder i den daglige undervisning. Desuden fungerer konkurrencen som et led i udvælgelsen af deltagere til IMO, Den Internationale Matematikolympiade.

Over 180 skoler deltager i konkurrencen og vinderen får desuden lov til at deltage i Den Nordiske Matematikkonkurrence.

Deltagelsen i konkurrencen er en del af vores indsats for at sikre faglige udfordringer for alle elever. Du kan læse om vores talenttilbud her.

10 jan 2023
Afsluttet